gerçekten çok üzüldüm çok yazık...
bu anlayıştan ne zaman kurtulacağız bilemem 
" Beşi bitirenin evlenme vakti gelmiştir"
" Ben senin yaşındayken çocuğum olmuştu"
" Kız çocuğunu gözü fazla açılmadan evlendirmek lazım"
" Kızın mı var derdin var"
"Fazla okumasına,yemesine-içmesine gerek yok; nasıl olsa el kapısına gidecek"
gibi birilerinin işine gelecek şekilde uydurulmuş, atasözü haline gelmiş bu yargılardan vazgeçtiğimizde,
Boyu uzayan her kız çocuğuna yetişkin, evlenilecek kadın gözüyle bakmamayı öğrendiğimiz zaman,
Öz evladımıza, kızımıza evde yer işgal eden fazlalık, yediği-içtiği zarar ziyan veya başlık getirecek, satılınca iyi para edecek bir mal gözüyle bakmamayı öğrendiğimizde,
Sadece erkek bebek değil kız bebek doğumlarına da sevinmeyi, hayırlı olsun demeyi öğrendiğimiz zaman belki bu utanç haberleri de azalır..
Tabii en önemlisi eğitim;özellikle kızların okutulması, eğitimli annelerin çoğalması gerek.