Okul açıldaıktan yaklaşık bir ay sonra okulumuza bir ücretli öğretmen geldi,bu arkadaşla ders proğramı yüzünden biraz atıştık ama yine de onun isteği doğrultuda ders proğramını düzenledik.Daha sonra nöbet de tutma zorunluluğu olmadığını söyleyip nöbet de tutmamaya başladı bunun üzerine diğer arkadaşların nöbet günleri arttı ben de öğretmenler odasında arkadaşlarla nöbet günleri ile ilgil konusurken nöbet tutmayanlar utansın dedim.Tabı arkadaşlar da ücretli öğretmenin bu tavırlarından dolayı kendısıne pek yakınlık göstermedi.Arkadaş göreve başladıktan bır ay sonra soluğu eğitim denetmenleri başkanlığında almış.Kendisine okulda mobbing yaptığımızı serviste giderken laf çarpıttığımızı branşçı arkadaşların okula üç gün geldiğini ama kendisini dört gün geldiğini ve en önemlisi de kendisine türbanından dolayı ideolajik baskı yaptığımızı söylemiş.Bunları duyan eğitim denetmenleri başkan yardımcısı onların yanında okul müdürümüzü aramış benim için bu öğretmen kim olduğunu sanıyor neyine güveniyor ideolojik baskı yapmak görevden atmaya kadar gider demiş, o öğretmenin yarın ifadesini alacaksın ve bana haber vereceksin demiş tabi bunların hepsini bana müdür anlatıyor.Ertesi gün arkadaşla ders proğramı yüzünden aramızda geçen atışma dolayısla aramızda süregelen gerginlikten dolayı diyerek ifademi istedi müdür.İfademi yazdım verdim ve okul çıkışı beni şikayet ettikleri kişiyle bi de ben görüşeyim diyip milli eğitime gittim,başkan yardımcısına kendimi tanıttım mümkünse görüşmek istediğimi söyledim,bana benimle başkanın görüşeceğini söyledi.Ben de başkanla görüşeceğimi ama kendisiyle de görüşmek istediğimi söyledim,çünkü şikayet ona yapılmıştı.Çok uzatmayayım benimle görüşmedi kapıda en az 45 dk bekledim ama içeriye misafir aldı daha sonra da onunla birlikte çıktı ben yine de derimi anlatayım diye bekledim sonra başkan geldi benimle görüşmeyen yardımcı başkan gelince onun odasında geçti karşıma oturdu,kendimi anlatmaya kalmadı bi güzel azarı işittim ve ben kendimi anlatacağım dediğime başkan yardımcısının cevabı aynen şu seni dinlersek olaya taraf oluruz olay okulda çözülsün istiyoruz.Neyse beni konuşturmadılar mecburen çıktım ama berbat haldeyim ertesi gün sabahleyin tekrar gittim başkana rica ettim beni bi dinleyin diye saolsun bu sefer dinledi biraz nasihat etti gönderdi.Kısa süre sonra rehberliğe müfettişler geldi bütün branşçı arkadaşların ders proğramı dörder güne çıkarıldı beni şikayet eden ücretli öğretmeninki üç güne düşürüldü aynı zamanda artık benim sınıfın derslerine de girmek istemiyormuş ve de girmiyor ben giriyorum ingilizce derslerine,arkadaşın 15 saatten sonra girme zorunluluğu yokmuş istemezse girmezmiş.Biz bir köy okuluyuz sabahları yeri geliyor baltayla odun kırıyoruz sobamızı biz yakıyoruz yeri geliyor sınıfımızı süpürüyoruz aslında bunları da anlattım başkana ama gördüm ki haklı olmak için haklı olmak yetmiyormuş kıymetli olmak için çalışmak çabalamak gerekmiyomuş.Okulu ikinci evi oradaki arkadaşları ailesinin birer parçası olarak gören öğretmen arkadaşlarla birlikte şimdi sanki o cıvıl cıvıl okulumuza değil de bir mezarlığa gidiyor gibi hissediyoruz kendimizi.Ne gariptirki bizi mezara koyanlar da yine meslektaşlarımız!..
Canınızı sıkmayın diyeceğiz hocam ama ne kadar mümkün tabi.
Böyleleri bana denk gelmez ki arkadaş.Geçen yıl o zamanlar Eskişehir il mem şube müdürü olan şimdiki Ma..sa il milli eğitim müdürüne nasıl vali yanında özür dilettiysem bu tür insanlarla uğraşmaktan kaçınmam.