İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı mersin123

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 22:31:39
arkadaşlar bazı zümreler şöyle diyor çocuklar okuyor ama diktede sorun var ben bunu anlamıyorum ben bu yöntemle 3.kez 1.sınıf okutuyom hepsinde şunu gördüm ve şimdide aynı oluyor söylediğini bilerek yazan ezbere değil okumayı öğrenmiş demektir

Çevrimdışı gumanim03

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 285
  • 138
  • 285
  • 138
03 Ara 2010 22:34:33
arkadaşlar bu açık heceleri elde ettikten sonra bu heceleri kullana kullana mı cocuk öğrenecek ya heceler coğaldıkca unutmalar başlıyor ne yapmalıyım cevap yazarsanız sevinirim

Çevrimdışı mersin123

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 22:37:06
arkadaşlar bir de dikte yaparken şunlara dikkat edin birkere dikte 2-3 ses geriden gelir cümleleri basit seçin en fazla 4 kelimelik olsun cümleler cümlelerde tekrar eden kelimeler mutlaka bulunsun.

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
03 Ara 2010 22:38:12
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar.ilk defa birinci sınıf okutuyorum.harfleri verirken o harfe ait tüm kelimeleri vs.gösteriyor musunuz sınıfta? ya da şöyle sorayım bir harfi evet tamamen verdim demek için ne yapmam lazım?yardımcı olursanız sevinirim..
Öğretmenim ben tüm kelimeleri vermiyorum. Belli başlı olanları, çocuğun aşina olduğu, günlük hayatında en çok kulandıklarını, kullanabileceklerini vermeye çalışıyorum.

Diğer sorunuza gelince:

''Bir harfi evet tamamen verdim demek için ne yapmam lazım?'' bu sorunuza kendimce şöyle kısaca yaptıklarımı özetlemeye çalışayım.

*Sesi hissettirme,

*Görsellerde arama,

*Kelimelerde arama,

*Yazılışını gösterme,

*Büyükçe bir örneği tahtada yazma,

*Defterlere bir iki satır örnek yazımı,

*İlk oluşabilecek en basit heceyi tahta üzerinde yazıp okuma, benzer birkaç birleştirme örneği gösterme,

HECE KELİME ÇALIŞMALARI

*Sekiz ünlü ile etkileşimini gösterme; ek  ak  ik  ok....ke   ka   ki    ko.......gibi (okutma amaçlı)

*Oluşabilecek en basit kelimeyi tahtaya yazıp, topluca okutma, sese vurgu yapma,

*Sesin geçtiği (basitten zora) örnek kelimeler oluşturup (hece-hece ve birleştirilmiş haliyle) topluca okutmak,

*Üzerinde çalıştığımız kelimelerden sıkça kullanılanlardan 4-5 tane seçip defterlere birer satır yazdırma, örnek bir satır  
                                        kek     kek    kek
                                        toka   toka  toka
                                        kalem  kalem  kalem
                                        .........  .........   .........v.s

CÜMLE KURMA METİN ÇALIŞMALARI

*Sıkça kulanılan (çalışılan) kelimelerle en basit cümleyi kurmak, (öğrencilerden de örnek istenebilir)

*Örnek sesin içinde geçtiği en basit kelimeli cümlemizi tahtaya yazmak,

*Örnek cümlemizi okumak isteyene öncelikle okutmak, diğerlerine dinletmek,

*Örnek cümlemizi topluca (2-3 kez) okutmak,

*Örnek cümlemizi defterlere yazdırmak (3-4 kez)

*Aynı yada benzer kelimelerin kullanıldığı 3-4 farklı cümleyi tahtaya yazmak, topluca okutmak, olduğu gibi defterlere geçmesini sağlamak,

*Yazım ve noktalama kontrolleri yapmak,

*Sesle ilgili en basit metni topluca okutma,

Buraya kadarki tüm bu çalışmalar en az 1,5 -2 gün kadar zamanımızı alır.

TEKRAR AMAÇLI ÇALIŞMALAR

*Evde yapılmak üzere sesle ilgili günlük bir çalışma (bu her zaman kelime, metin veya cümle olmuyor). Sesin kolay kavranıp, kavranmamasına bağlı olarak önceki birkaç sesi de kapsayan genel cümleler, bir metin ya da elde edilen kelimeler toplamı bir çalışma kağıdı, okuma yazma öğreniyorum kitabındaki bir çalışma ve arkadaşlarımızın örnek güncel çalışmaları olabiliyor)

*Pekiştirici extralar (zamanımız olursa) tahtaya; bu ne?, söylediğimi kim yazmak ister?, buraya ne gelmeli? bu cümlede noksanlık nedir?, tahtaya gelmek isteyen var mı? v.s........istekli ve meraklılar için fırsat zamanları.........

Bir sesin işleniş basamakları ile ilgili hatırımda olanları buraya aktarmaya çalıştım öğretmenim, umarım faydalı olur.

İyi çalışmalar, kolay gelsin öğretmenim :)

Çevrimdışı mersin123

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 22:41:21
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar bu açık heceleri elde ettikten sonra bu heceleri kullana kullana mı cocuk öğrenecek ya heceler coğaldıkca unutmalar başlıyor ne yapmalıyım cevap yazarsanız sevinirim
gumanim03 arkadaşım zaten sesler çoğaldıkça haliyle hece kelimeler cümleler çoğalacak bunların hepsini öğretmeye ne zaman ne çocuk ne biz dayanabiliriz önemli olan sesi kavratmak sesi kavrarsa zaten hangi hece kelime olursa olsun okur ve yazar buda çocuğu mantığı kavratmaya götürüyor ve sonun serbest okumaya geçiyor.

Çevrimdışı 33kalemdar

  • Bilge Üye
  • *****
  • 2.452
  • 5.174
  • 2.452
  • 5.174
03 Ara 2010 22:43:06
çok güzel anlatmışsınız konuk öğretmenim teşekkürler.bende yarın saat 10 da öğrencilerimi okula çağırdım ve hepsi çok sevindi.bsi olduğu için 1.sınıflarla baş başa bir ders işleyeceğiz

Çevrimdışı otlu05

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 94
  • 78
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 94
  • 78
  • 2. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 22:45:13
bencede çocuklar sesleri birleştirmenin mantığını kavradıktan sonra her gün bir harfte verilse gidyor.herkese koly gelsinn......

Çevrimdışı gumanim03

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 285
  • 138
  • 285
  • 138
03 Ara 2010 22:51:36
arkadaşlar ya benim bir öğrenci hep içinden  okuyup sonra dışardan söylüyor ama dogru söylüyor bu bir eksiklik mi acaba?

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
03 Ara 2010 22:54:32
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
çok güzel anlatmışsınız konuk öğretmenim teşekkürler.bende yarın saat 10 da öğrencilerimi okula çağırdım ve hepsi çok sevindi.bsi olduğu için 1.sınıflarla baş başa bir ders işleyeceğiz
Ben de size teşekkür ederim Kalemdar öğretmenim, (24 S ENG.) kolay gelsin, iyi çalışmalar öğretmenim, anladığım kadarıyla kurs yapacaksınız; başarılar..  

Çevrimdışı cigaerkan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 325
  • 150
  • 325
  • 150
03 Ara 2010 23:02:59
fmerve öğretmenim benim öğrencilerde aynı sizin öğrenciler gibi okuyor.Birçoğuda iyi birleştiriyor.iyi mi olacak sonumuz yok sa kötü mü:)

Çevrimdışı gumanim03

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 285
  • 138
  • 285
  • 138
03 Ara 2010 23:05:48
arkadaşlar ya benim bir öğrenci hep içinden  okuyup sonra dışardan söylüyor ama dogru söylüyor bu bir eksiklik mi acaba?

Çevrimdışı Eslem21

  • Aktif Üye
  • **
  • 34
  • 26
  • 34
  • 26
03 Ara 2010 23:12:45
merhaba arkadaşlar.her sınıfın bir duruşu vardır bilirsiniz.bazı sınıflar sırada sınıfta sessiz öğretmenlerini dinliyor bazı sınıflar baya disiplinsiz bazı sınıflar ise benim sınıf gibi gürültülü  :-[ben sesimi yükselttikçe sanki onlarında sesi yükseliyor.sınıfımla öğrencilerimle çok ilgilendiğim halde kuralları oturtamadım.o sessiz sakin sınıflara özeniyorum.sizin sınıfınızın duruşu ne ???

Çevrimdışı mehmet__tc

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.901
  • 2.094
  • 2.901
  • 2.094
03 Ara 2010 23:14:39
sınıfın duruşu bence tamamen öğretmenle ilgili değil.
öğrencinin 7 sendir görüp yaşadıklarından da kaynaklanıyor.
bu arada 100e kadar saymayı naısl öğrettiniz.1 den direkt saydırıp yoksa önce onlukları mı
ben 10 da kaldım.???

Çevrimdışı fmerve

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.128
  • 7.189
  • 5.128
  • 7.189
03 Ara 2010 23:17:17
cigaerkan hocam valla ben harf eklyerek gidiyorum ama umarım ıyı olur sonumuz :) mesela tutumlu gıbı uzun bır kelımeyı bırlestırerek okuyabılıyorlar :) inşallah iyi olur

Çevrimdışı cigaerkan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 325
  • 150
  • 325
  • 150
03 Ara 2010 23:20:29
fmmerve hocam walla  benimkiler kelime ne kadar uzun olursa olsun okuyorlar o yöntemle..benimde kafam karıştı acaba hece çalışmalarına ağırlık versem mi diye düşündüm ama..aynen böle devam mı edelim:)

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK