İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 23:22:00
hocam dikteyi çok kafanıza takmayın.hızlı okumaya başlayınca yazıyolar emin olun...bende de diktede zorlanan var.onlar çok yavaş heceleyenler:))okuma hızlandıkca dikte de kolay oluyor......
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
pekı gozde hocam benımkılerın okuması fena degıl ama dıkte cok sıkıntılı okudukca gelır merak etmeyın dıyorlar ama onuda sıknıtı yapıyorum kendıme cok eve ezbere yazma ödevı vermıyorum hocam odevler cok kotu gelıyor bakarak yazdıkları bellı sızce nasıl bır yol ızlemelıyım kısa kelımeler mı yazdırayım cumlemı of off

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
03 Ara 2010 23:23:52
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar ya benim bir öğrenci hep içinden  okuyup sonra dışardan söylüyor ama dogru söylüyor bu bir eksiklik mi acaba?
Öğretmenim içinde okumakla çocuk içinde öğrendiklerini kodluyor bir anlamda, ileride hızlanır endişe etmeyin, ayrıca bu yarı ezber ve ekleyerek öğrenme normaldir. Ses, hece (kelime dahil-cümle için........) birleştirme mantığı kavrandıkça ezber yerini bilerek okuma ve yazmalara bırakır. Bu konuda çocuğun sıkıntılarını (öğrenme düzeyi ve biçimini ki herbiri farklılık gösterebilir hız konusunda)bilerek sabır göstermek lazım.

Yarı ezber, yarı kavrama, ilerleyen zamanda ezber (şeklen sabit hatırlama) azalarak (somuttan soyuta geçiş dönemi) kendiliğinden ortadan kalkar öğretmenim, bir proplem yok.

Kolay gelsin, iyi çalışmalar..

Çevrimdışı fmerve

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.128
  • 7.189
  • 5.128
  • 7.189
03 Ara 2010 23:25:48
hocam ben boyle devam edıcem artık cunku bu haftada hecemı boyle mı derken bocaladım cocukların kafası karıstı :)  bı yolu ızlemek lazım , kararsızlık cok kotu bırsey :)

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 23:26:15
okulun en düzenli en kurallara uyan sınıfı:)))sınıfta ben olmasam bile herkes yerinde ve sakin.....
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
merhaba arkadaşlar.her sınıfın bir duruşu vardır bilirsiniz.bazı sınıflar sırada sınıfta sessiz öğretmenlerini dinliyor bazı sınıflar baya disiplinsiz bazı sınıflar ise benim sınıf gibi gürültülü  :-[ben sesimi yükselttikçe sanki onlarında sesi yükseliyor.sınıfımla öğrencilerimle çok ilgilendiğim halde kuralları oturtamadım.o sessiz sakin sınıflara özeniyorum.sizin sınıfınızın duruşu ne ???

Çevrimdışı cigaerkan

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 325
  • 150
  • 325
  • 150
03 Ara 2010 23:27:34
konuk35 öğretmenim saygılar iyi akşamlar.Benim öğrencilere sesleri ekleyerek okuyorlar.uzun kelimeleri bile bu şekilde okuyorlar.Bir çoğu bu mantıkla okuyor.Sizce normal midir? s sesindeyim.Sınıfım 28 kişe 1 kişi hariç yavsta olsa okuyorlar..siz ne dersiniz bu duruma saygılar..

Çevrimdışı yasinsayılır

  • Uzman Üye
  • *****
  • 807
  • 1.460
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 807
  • 1.460
  • 1. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 23:28:33
hocam ben iki yöntem deniyorum

1. heceleme yöntemi örn: E+la=Ela     la+le=lale  

2. harf ekleme örn: E+l=El El+a=Ela böyle iki çeşit öğrenciler anlama  kabiliyetine göre istetiğini kullanıyor.
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar bu açık heceleri elde ettikten sonra bu heceleri kullana kullana mı cocuk öğrenecek ya heceler coğaldıkca unutmalar başlıyor ne yapmalıyım cevap yazarsanız sevinirim

Çevrimdışı fmerve

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.128
  • 7.189
  • 5.128
  • 7.189
03 Ara 2010 23:28:45
özge hocam benım 13 tanesı sınıfı felç edıyor. arkamı donuyorum bırbırıne vuranlar ayaga kalkanlar deftere ve tahtaya bakmak yerıne kagıttan bırseyler yapanlar :) cok sıkıntı var disiplini saglayamadım

Çevrimdışı Eslem21

  • Aktif Üye
  • **
  • 34
  • 26
  • 34
  • 26
03 Ara 2010 23:32:01
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
okulun en düzenli en kurallara uyan sınıfı:)))sınıfta ben olmasam bile herkes yerinde ve sakin.....
tavsiyelerinizi acilen alabilir miyim :-[

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 23:32:33
hocam ilk günde ben kuralları oturttum.yazısını yazan parmak kaldırdı ben yanına gidip baktım böylece ayağa kalkmamayı yerinde oturmayıo öğrendiler.
bazı arkadaşlar masaya oturuyor ve defteri kapan msanın önünde kuyruk.... ve kurukta itişme kakışma ve hepsi ayakta.....
ben ilk başta yoruldum hep ben hareket halindeydim ama şimdi gerçekten rahatım.ben olmasam bile sınıfta çıt çıkmaz sanki içerde öğretmen var sanıyolar...:)))
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
özge hocam benım 13 tanesı sınıfı felç edıyor. arkamı donuyorum bırbırıne vuranlar ayaga kalkanlar deftere ve tahtaya bakmak yerıne kagıttan bırseyler yapanlar :) cok sıkıntı var disiplini saglayamadım

Çevrimdışı jelibon_88

  • Uzman Üye
  • *****
  • 439
  • 596
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 439
  • 596
  • 1. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 23:33:24
bugün bir öğrencime 10 harf birden verdim ve gösterdiklerimi okudu g sesine kadar geldik.orda bıraktım çünkü harflere aşinalığı olsada ilerledikçe yeni verdiklerim oturmadığı için bazı harfleri sorup okudu.öyle mutlu oldum ki.ama bi 10 kişi umut vaad etmiyor( 45 te) güç bela ağızlarından Tanrı kelamı çıkıyor onuda duyabilirsem:(

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 23:36:50
hocam bide çok övüyorum onları........benim sınıf seçinti kalan sınıf.ben ilk başladım o okula ve velisi kalburüstü olanlar diğer şubedeler.ve okulun başında çocuklar benim çocuklara ezik 1-c ler demişler yanlarından geçerken:))))ben de verdim gazı....siz uslu olun beni dinley,n çabuk okuyun bakalım kimler ezikmiş gösterelim onlara dedim:))) bide arada çıkıyordum koridorda bekliyordum..... benim işim var az sonra gelecem diye bakıyordum
uslu durunca sınıfı kendi kendilerine alkışlatıyordum...bide sınıfı başka öğretmenler böyle gördükce onlarda aferim hep böyle olun okulun en uslu en akılloı sınıfı dedikce bunlarda akıllı oldu
:))))))

Çevrimdışı jelibon_88

  • Uzman Üye
  • *****
  • 439
  • 596
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 439
  • 596
  • 1. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 23:37:42
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
hocam ilk günde ben kuralları oturttum.yazısını yazan parmak kaldırdı ben yanına gidip baktım böylece ayağa kalkmamayı yerinde oturmayıo öğrendiler.
bazı arkadaşlar masaya oturuyor ve defteri kapan msanın önünde kuyruk.... ve kurukta itişme kakışma ve hepsi ayakta.....
ben ilk başta yoruldum hep ben hareket halindeydim ama şimdi gerçekten rahatım.ben olmasam bile sınıfta çıt çıkmaz sanki içerde öğretmen var sanıyolar...:)))

dönemin başından beri ben yanıma gelmeyin ben gelirim dediğim halde ve çıldırma noktasına gelip bağırıp çağırdığım halde hala yanıma geliyorlar çıldırtıyorlar beni.Sessizlik konusunda ne dediysem yok yok ben anlatıp ben dinliyorum iştah kalmıyo sınıfta ders işlemek için.biraz sayıda kalabalık onun da etkisi var ama çok yoruluorum.Kim beni en sessiz dinliyor dediğim zaman hemen çiçek modundalar oda 1-2 dk. :(

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 23:39:21
hocam sınıfım 32 kişi benimde.....folklor hocası da çok beğeniyor sınıfımı....bende çokkkk seviyorum onları.....beni çocuklar değil veliler yormuştu...3-4 pürüz veli, vardı.....
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
dönemin başından beri ben yanıma gelmeyin ben gelirim dediğim halde ve çıldırma noktasına gelip bağırıp çağırdığım halde hala yanıma geliyorlar çıldırtıyorlar beni.Sessizlik konusunda ne dediysem yok yok ben anlatıp ben dinliyorum iştah kalmıyo sınıfta ders işlemek için.biraz sayıda kalabalık onun da etkisi var ama çok yoruluorum.Kim beni en sessiz dinliyor dediğim zaman hemen çiçek modundalar oda 1-2 dk. :(

Çevrimdışı ozge_ogr

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.147
  • 843
  • 2. Sınıf Öğretmeni
03 Ara 2010 23:40:45
hocam yanıma gelenin defterine bakmıyorum kızıp yerine yolluyorum zaten masada oturmuyorum gerçi ama asla bakmıyorum getirenin defterine.....

Çevrimdışı fmerve

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.128
  • 7.189
  • 5.128
  • 7.189
03 Ara 2010 23:43:21
hocam ödül vermekte tehlike ya :) bir öğrencim şunu yap dediğimde sürekli ne vercen dıyo :)

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK