arkadaşlar ya benim bir öğrenci hep içinden okuyup sonra dışardan söylüyor ama dogru söylüyor bu bir eksiklik mi acaba?
Öğretmenim içinde okumakla çocuk içinde öğrendiklerini kodluyor bir anlamda, ileride hızlanır endişe etmeyin, ayrıca bu yarı ezber ve ekleyerek öğrenme normaldir. Ses, hece (kelime dahil-cümle için........) birleştirme mantığı kavrandıkça ezber yerini bilerek okuma ve yazmalara bırakır. Bu konuda çocuğun sıkıntılarını (öğrenme düzeyi ve biçimini ki herbiri farklılık gösterebilir hız konusunda)bilerek sabır göstermek lazım.
Yarı ezber, yarı kavrama, ilerleyen zamanda ezber (şeklen sabit hatırlama) azalarak (somuttan soyuta geçiş dönemi) kendiliğinden ortadan kalkar öğretmenim, bir proplem yok.
Kolay gelsin, iyi çalışmalar..