İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı macellan72

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 218
  • 80
  • 218
  • 80
16 Ara 2010 01:11:12
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Öğretmenim,rica ederim burada hepimiz birbirimize yardımcı oluyoruz ,hepimiz buradaki yazıları okudukça farklı şeyler katabiliyoruz kendimize.Ben ,siz diye bir şey yok.Karşılıklı paylaşım içindeyiz.Zaman içinde en umutsuz öğrenciler bile şaşırtıcı bir şekilde ilerliyor.Bugün benim yazmada en çok zorlanan bir kızım -ki solak daha da yazısı çok düzelemedi- keza okumada da zorlanmıştı- bugün okuttum bütün sesleri öğrenmiş evde. Ğğğ ve jj de takılıyordu.Takır takır okudu,adını astık o kadar sevindi ki,aslında benim de bu kadar çabuk okumaya geçeceğini tahmin etmediğim bir kızımdı,ben de yanıldım.Ondan daha iyi olanlar vardı,onlardan bile henüz tüm sesleri öğrenmeyenler var.Bugün şşş sesini verdim,çocuklardan çok istekli olanlar zaten ileliyor.  şşş bilmeyen var mı dedim,4 kişi parmak kaldırdı. Ben de geriden gelenlere tekrar hece çalışması veriyorum.grup grup hece tablolarını vermeye başladım.Evde de her gün sırayla okuyup bakmadan yazıyorlar.Umarım o üç kişi de ilerler.Hepimiz büyük bir emek veriyoruz.Karşılığını alacağız,tabii ki çevre koşulları çok önemli.Kimimiz erken kimimiz biraz daha geç.Ama attığımız tohumlar mutlaka ürün verecek. Sevgiler..




d 3 gündür dikte yapıyorum çocuklar yavaş yavaş açılıyor sınıfın yarısına yakını dikteyi doğru yapıyor diğerleride 6 kişi hariç anca kodlayınca yazıyorlar.bugun tahtaya m ile ilgili metin yazdım çocukların çoğu okudu.takıldığı zaman yanında hangi sesli harf var e diyorlar yada a sonra olayı çakıp doğru okumaya başladılar.yarın u harfine geçeceğim .haftaya pazartesi çarşamba ve cuma birer ses verip karneye kadr harfleri bitirecem artık yavaş gitmenin bir anlamı yok.hocam hakikatende bilgileriniz benim için çok faydalı oldu keşke daha önce yazışsaydık.2 yeni bir elinden sakat ve 3 geri öğrencim var yeni gelenler harfleri yazmaya başladılarda sizce nasıl bir yöntem uygulayayım sizin fikriniz ne.galiba başınızı çok ağırtacam hocam artık kusura bakmazınız inşallah

Çevrimdışı hessirius

  • Uzman Üye
  • *****
  • 413
  • 632
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 413
  • 632
  • 1. Sınıf Öğretmeni
16 Ara 2010 01:25:35
bende yarın ı yı verip bol bol üşeyeceğiz.
bugün k ile ilgili metin çalışması yaptım. 5 cümle kadarını dikte ile yazdırıp diğer 5 cümleyi ben yazarak okuttum.  orta hallileri biraz daha ön plana çıkarıyorum artık. 24 mevcudum var. 15 inin okuması diğerlerine göre hızlı. 4 ü de onları takip ediyor 2 si ile hala 1.gruptayız diğerleri de 2 sesli heceleri okuyuo 3 seslilerde zorlanıyorlar ve daha yavaşlar. benimkiler heceleyerek okuyor. dediğim 15 kişi ya direkt kelimeyi söylüyor ya da hızlıca heceliyor.  orta halliler daha yavaşlar. Hızlanmaları için üstlerinde daha fazla durmaya başladım artık bu tutumum onları isteklendiriyor. Sürekli topitop ile harekete geçiriyorum çocukları :) artık okuma yarışlarına başladım rekabet ortamı ile derece almalarını seviyorlar. öğretmenim bugün daha çok okuyacağım diyorlar. bunu her gün yapmak istiyorum.ödül olarak da kantinden istedikleri şeyi alacağım :)  her gün de açık heceleri ve üç sesli hecelerin diktesini yapıyorum artık daha rahat yazıyorlar heceleri fakat kelimelere gelince duraklamalar oluyor. ben dikteyi önce hangi ses sonra hangi sonra hangi ses çıkıyor diye yapıyorum içlerinden tekrar ederek yazmaya çalışıyorlar. heceleri belirterek dikte yaptırayım dedim fakat sesleri hissederek yazıyorlar çünkü baştan beri dikteyi böyle yaptım...

Çevrimdışı ASLIhan öğrt.

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 130
  • 267
  • 130
  • 267
16 Ara 2010 09:13:27
arkadaşlar ben kitaptaki etkinlikleri yaptırdıktan sonra dikte ile sırasıyla ses hece kelime cümle yazdırıyorum. cümleler hariç diğerlerini dikte ile yazdırıyorum siz nasıl bir yöntem izliyorsunuz acaba

Çevrimdışı yesil_t_c

  • Uzman Üye
  • *****
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 959
  • 1.850
  • 3. Sınıf Öğretmeni
16 Ara 2010 09:36:22
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar ben kitaptaki etkinlikleri yaptırdıktan sonra dikte ile sırasıyla ses hece kelime cümle yazdırıyorum. cümleler hariç diğerlerini dikte ile yazdırıyorum siz nasıl bir yöntem izliyorsunuz acaba

hocam bnmsınıfım 45 kişi. biz sesi hissettikten sonra defterimize sesi bitişik ayrı olarak birkaç satır yazıyoruz. bazı öğrencilerim var yazma konusunda geriden geliyorlar. sınıfta yaklaşık 40 kişi yazabiliyorsa heceye geçiyorum. tahtaya  a   e  ı   i.......ö bütün seslileri yazıyorum önce sonra yanına s sesini öğrensiysek eğer as  es  ıs  ..... ös diye okuyoruz. sonra açık heceler. hemen sonra sınıftan içinde s sesi olan öğrencilerimin adını yazıyorum. esra  samet  osman. s ses kimin isminde var dediğimde çocuklar bulmaya çalışıyorlar, düşünüyorlar iyi oluyor. tekrar tekrar okuduktan sonra hecelerle kelimeler yapmaya başlıyoruz. ertesi gün ses veremiyorum, öğrendiğimiz sesle ilgili dikte yapıyoruz. diktenin sonunda hediye olduğu için benimkiler okumayı değil de dikteyi seviyorlar.

ama hocam geçen sene birleştirilmiş okutuyordum köyde. 1. sınıf 5 öğrencim  vardı. sizin gibi sesi verdikten sonra hemen dikteye geçerdim. bu sene sınıf kalabalık olduğu için yapamıyorum. dikte günleri çok yoruyor beni. kolay gelsin

Çevrimdışı ALATURKAAA

  • Uzman Üye
  • *****
  • 519
  • 265
  • 519
  • 265
16 Ara 2010 10:05:19
İki tane sessiz harf yan yana gelince yutuyorlar bazen.Buna nasıl engel olabilirim???

Çevrimdışı drnz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 434
  • 528
  • 434
  • 528
16 Ara 2010 10:20:27
ben daha u ya yeni geçiyorum..çok gerideyim biliyorum ama bir türlü hızlanamıyoruz....harfler bitsede kurtulsak diyeceğim ama geriden gelenler için daha çok çalışmak gerek

Çevrimdışı ba15

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.001
  • 1.059
  • 1.001
  • 1.059
16 Ara 2010 10:24:50
15 tatile kadar sesleri bitirmek ilk hedefim.sonra tatilde anneleri çalıştırır diye düşünüyorum.az kaldı ihşallah.mısır patlamasına benzetirim ben öğrencilerimin okumaya geçişlerini.farklı zamanlarda zamanı gelince.sabır diyorum kendime.iyi çalışmalard.kolay gelsin hepimize.

Çevrimdışı elninos

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 399
  • 346
  • 399
  • 346
16 Ara 2010 10:28:06
selam arkadaşlar,uzun zamandır yazmıyorum.Artık  yazayım dedim. Dün ç sesini verdim. Sınıfım 39 kişi 36 kişi okumaya geçti. 3 öğrencim kaldı sadece. Vermediğim harfleri de ses olarak tanıdıkları için 36 öğrencim tam anlamıyla okuyor. Tabi bu 1 ay içinde gerçekleşti. İlk okumamız 1 ay önce oldu. Dün itibariyle de 36 olduk:) Ç ye kadar olan seslerle ilgili söylenilen her kelimeyi ve cümleyi yazabiliyorlar. Sanırım iyi bir sınıfım var..Herkese kolay gelsin...

Çevrimdışı bldnl

  • Uzman Üye
  • *****
  • 647
  • 589
  • Okul Müdürü
  • 647
  • 589
  • Okul Müdürü
16 Ara 2010 11:51:24
sınıfımdan yerli malı kutlama görüntüleri

Çevrimdışı bldnl

  • Uzman Üye
  • *****
  • 647
  • 589
  • Okul Müdürü
  • 647
  • 589
  • Okul Müdürü
16 Ara 2010 11:53:18
devamı

Çevrimdışı bldnl

  • Uzman Üye
  • *****
  • 647
  • 589
  • Okul Müdürü
  • 647
  • 589
  • Okul Müdürü
16 Ara 2010 12:00:19
devamı

Çevrimdışı ejderefe

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.114
  • 2.093
  • 2. Sınıf Öğretmeni
  • 1.114
  • 2.093
  • 2. Sınıf Öğretmeni
16 Ara 2010 12:44:58
güzelmiş etkinlikleriniz.ben de dün yaptım yerli malını.
bugün üüü dedik. birlikte horoz gibi öttük.yazımıyla geçti zaman ve tahtada yazdırmayla.öğleden sonra beden var.stres atcam vallaçıkıcaz dışarıya .ama bu çocuklara kurallı oyunlar oynatmak da mesele.sayı 33 olunca daha da zor .bir halka olucaz kopuyorlar biyerlerden .( öğrenicekler heralde bunu da inş.

Çevrimdışı yelizece

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 175
  • 46
  • 175
  • 46
16 Ara 2010 14:56:56
artık öğrencilerime sesi söylemem yeterli okuyorlar ama diktede sıkıntı var

Çevrimdışı kardelen_4410

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
16 Ara 2010 16:06:18
Biz de bugün yerli malı haftasını kutladık ama biraz abarttık herhalde.Getirilenler ile iki sınıf daha doyardı...Yarın sabah kahvaltısını da getirilenlerden yapacağız....:)

Çevrimdışı sevtap aratma

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.258
  • 1.521
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.258
  • 1.521
  • 1. Sınıf Öğretmeni
16 Ara 2010 16:39:49
ben kitap veriyordum ama yanıma çağırıp her sayfasını okutmuyordum.... çünkü 35 kişi tek tek zor oluyor. kitabın tamamını akutmak. zümrem bana neden okutmuyorsun sırayla çağır okut dedi ben çok yavaş okuyorlar deyince... daha düzelmez, sen neden böyle yaptın okutup takip edeceksin bütün hikaye kitaplarını başından sonuna kadar 1 den 10. kitaba kadar okutman gerekirdi dedi. offf ne bilim ya bilmediğim için kim nereye çekse oraya gidiyorum. benimkiler hep böyle yavaş mı okuyacak bu duurumda yani....:(

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK