İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
15 Ara 2010 21:15:23
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocalarım bu hafta harfleri bitiriyorum.Okumaların gelişmesi için hangi kitapları alayım öğrencilere.Bir de düz yazı mı olmalı eğik le yazısı mı kitaplar..

*Biraz büyük puntolu,

*Oldukça sade (yazım olarak)

*Resimli, az sayıda cümleden oluşan kısa öz metinli,

*Kısa paragraf ve cümlelerden oluşmuş olmasına,

*Hem bitişik eğik yazılı, hem de düz yazılı serilerden yeterince örnek alınabilir. (ayrı ayrı olarak)

*Alınan kitapçıkların tümünü bir seferde kullanıma sunmamaya da özen gösterilmesi gerektiğine inanıyorum.

*Yazıyla dopdolu kitap gibi kitapçıklardan ben bile sıkılıyorum bir süre sonra ;)

Çevrimdışı mersin123

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.998
  • 2.125
  • 4. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 21:16:26
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocalarım bu hafta harfleri bitiriyorum.Okumaların gelişmesi için hangi kitapları alayım öğrencilere.Bir de düz yazı mı olmalı eğik le yazısı mı kitaplar..
alaturka zümrem bu ne hız kaç öğrencin var

Çevrimdışı syr7782

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 632
  • 812
  • Müdür Yetkili
  • 632
  • 812
  • Müdür Yetkili
15 Ara 2010 21:19:24
3. grup sesler resimlerin adlarını yazma ve metin çalışması

Çevrimdışı pirpir42

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 449
  • 493
  • Müdür Yetkili
  • 449
  • 493
  • Müdür Yetkili
15 Ara 2010 21:20:53
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Konu belirtirseniz birçok arkadaşımız yardımcı olur öğretmenim :)

Öncelikle serii ve doğru okumanın zamanla gerçekleşeceğini belirteyim öğretmenim.

Bunun dışında belirttiğiniz sıkıntıyı birkaç kısa metinle; etti, attı, itti, iletti v.b kelimelerin kullanıldığı kısa cümleler içinde çözmeniz mümkün.

Örnek: Metinde şuna benzer cümleler olabilir;
            Sema ninene ilet.
            Ninene mektup (çizimle) ilet.
            Sema mektup iletti.

Tek tek cümleler içinde, bu kelimeleri klişe halinde kullananbilirsiniz. (verilmeyen sesin kullanılacağı cümlelerde çizim-resimler de kullanılabilir)
             Ali (çizimle) mektup ilet.
            Tuna (çizimle) mektup ilet.
            İrem (çizimle) mektup ilet.
           
            Tamer top at.
            Tamer top attı.
            Tamer ona topu attı.

            Tuna araba it.
            Tuna araba itti.
           
            Metin araba itti.
            Emre araba itti.
            ..........................v.b kalıp cümleler kullanabilirsiniz öğretmenim.

Bu şekilde hem tekrar, hem de bu tür kelimelerin kavranmasını kolaylaştırırsınız.

Kolay gelsin, iyi çalışmalar..

Çevrimdışı ALATURKAAA

  • Uzman Üye
  • *****
  • 519
  • 265
  • 519
  • 265
15 Ara 2010 21:21:28
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
*Biraz büyük puntolu,

*Oldukça sade (yazım olarak)

*Resimli, az sayıda cümleden oluşan kısa öz metinli,

*Kısa paragraf ve cümlelerden oluşmuş olmasına,

*Hem bitişik eğik yazılı, hem de düz yazılı serilerden yeterince örnek alınabilir. (ayrı ayrı olarak)

*Alınan kitapçıkların tümünü bir seferde kullanıma sunmamaya da özen gösterilmesi gerektiğine inanıyorum.

*Yazıyla dopdolu kitap gibi kitapçıklardan ben bile sıkılıyorum bir süre sonra ;)


Teşekkürler hocam..Peki 1 dakikada ortalama keç kelime okumalı öğrenciler şu an..

Çevrimdışı sude_naz20

  • Uzman Üye
  • *****
  • 611
  • 1.302
  • 611
  • 1.302
15 Ara 2010 21:21:49
bende durum çok farklı çok iyi ve aktif olan bir öğrenci grubum var (15 kişi) aktif olmayan normal ilerleyen bir grup var (10 kişi) harfleri tanıyıp birleştiremeyen (8 kişi) kalem bile tutamayan ram lık (2 kişi)....
 ben en çok şu 8lik gruptan korkuyorum aile destekleri sıfır biraz da çocukların diğerlerine göre öğrenme kapasiteleri yavaş..o 8 kişi zorlayacak beni :(  tecrübelerinizden yararlanmaya çalışıyorum...

Çevrimdışı ALATURKAAA

  • Uzman Üye
  • *****
  • 519
  • 265
  • 519
  • 265
15 Ara 2010 21:22:14
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
alaturka zümrem bu ne hız kaç öğrencin var

11 öğrencim var hocam.

Çevrimdışı selima_aydin

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 115
  • 250
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 115
  • 250
  • 1. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 21:23:23
sss sesi çok kolaydı ama yazımı çok zorduu..en zor yyy sesi gerçektenn şu ana kadar. bide ıı sesi unutuluyo yazarkenn

Çevrimdışı kardelen_4410

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 21:31:01
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
sss sesi çok kolaydı ama yazımı çok zorduu..en zor yyy sesi gerçektenn şu ana kadar. bide ıı sesi unutuluyo yazarkenn
Haklısınız hocam ı sesini yazmayı diktede unutanların sayısı artıyor.Ama ı sesini kelimede fazla vurgulayarak düzeltmeye çalışıyorum ben...

Çevrimdışı gülüşte

  • Uzman Üye
  • *****
  • 359
  • 202
  • 359
  • 202
15 Ara 2010 21:36:09
yarın şimdiye kadar öğrendiğimiz seslerden metin hazırlayıp dakika tutup okutma yaptırmayı düşünüyorum. tabi onlar farketmeyecek dakika tuttuğumu.tablo da hazırlayınca daha net durumu görebilirim.bir de seslerle ilgili bir tablo hazırlamıştım okuma yaptırırken takıldığı sesi işaretliyorum ve bir sonraki okumada o sese ağırlık veriyorum. ben faydasını gördüm.

Çevrimdışı yurekveren48

  • Uzman Üye
  • *****
  • 399
  • 1.813
  • 399
  • 1.813
15 Ara 2010 21:37:46
arkadaşlar d sesi ile tekerleme var mı

Çevrimdışı gülüşte

  • Uzman Üye
  • *****
  • 359
  • 202
  • 359
  • 202
15 Ara 2010 21:40:50
aydede aydede senin evin nerede?benim evim 2 dağın ardında gibi birşey vardı ama devamını bilmiyorum. birde ah dede vah dede diye bir şarkı var onu dinletebilirsiniz.

Çevrimdışı kardelen_4410

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 1.452
  • 2.278
  • 1. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 21:43:49
dandini dandini dasdana..... iyi giriyor akıllarına böyle.....

Çevrimdışı oguzhidiroglu

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 69
  • 1.221
  • Okul Müdürü
  • 69
  • 1.221
  • Okul Müdürü
15 Ara 2010 21:44:53
Dün öö dedik, bugün bb dedik, yarın ü desek ayıp olur, cumaya üü deriz artık :) Çocuklar aldı başını gidiyor. B sesiyle ilgili bir kaç etkinlik, okuma, görsel ve boyama gönderiyorum. Sizlere de yardımcı olması dileğiyle .

Çevrimdışı batuhan32

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 111
  • 23
  • 111
  • 23
15 Ara 2010 21:50:49
okuma yazmayı öğrenen öğrencilerimize kurdeladan başka ne yapabiliriz?

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK