İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı saadetapak

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 205
  • 317
  • 3. Sınıf Öğretmeni
  • 205
  • 317
  • 3. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 19:08:04
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
en güzeli elimden geleni yapıyorum ve bu kadar oluyor demek heralde
öğretmenim bende kendimi bu şekilde rahatlatmaya çalışıyorum.tek sıkıntım 2. dönem yokum biraz panik yapıyorum ama bebelere belli etmemeye çalışıyorum.

Çevrimdışı incilala

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 415
  • 2.575
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 415
  • 2.575
  • 1. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 19:09:43
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
sınıfımda birbirine yakın seviyede öğrencilerimle tin tin ilerlerken, yeni bir öğrenci geldi. bu öğrenci birleştirilmiş sınıflı köy ookulundan benim olduğum köye gelmiş. bi baktım bütün kitap işlenmiş . ben b harfini vericem yarın. bu kız tüm herfleri biliyor.  yazısı orta halli. okutmak için ilk gruptan başladım. ela lale talat çok hızlı. ama gerisi yok. hepsi ezberlenmiş. 1.grup harflerle oluşturulan bi kaç kelimeyi okuyabiliyor sadece. fark ettim ki, birleştirme yapamıyor. açık hecelerde sorun var. aslında herşeyde sorun var. dikte yok, ses birleştirme yok.  bu öğrenci sınıf tekrarı. bu kız için ne yapmalıyım. ne tür ödevler ve sistemler önerirsiniz. hece ezberletmek mi, yoksa sil baştan mı?
şu işe de bi el atsanız hocalarım

Çevrimdışı ardamert

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 27
  • 390
  • 27
  • 390
15 Ara 2010 19:15:37
 iskete öğretmenim , Aralık ayı serbest zaman etkinliğini hazırlayabildiniz mi?

Çevrimdışı hazer

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 4.009
  • 12.669
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 4.009
  • 12.669
  • 1. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 19:18:49
her şey zamanla yoluna girer de biz rahat ederiz

Çevrimdışı haktanser

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 129
  • 48
  • 129
  • 48
15 Ara 2010 19:30:41
iyi akşamlar arkadaşlar...

bu gün s yi verdim diktede yaptırdım iyi bir gündü..yarın d yi vermeyi planlıyorum sınıfın durumuna göre..bu gün çok umutluyum hani hep yazdığım 7 tane hiç birşey okuyamayan öğrencim vardı 3 tanesini bugün okuttum ışık var gerideler ama en azından zorlanarak da olsa birleştiriyolar :)

Çevrimdışı pirpir42

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 449
  • 493
  • Müdür Yetkili
  • 449
  • 493
  • Müdür Yetkili
15 Ara 2010 19:32:07
arkadaslar neden yardım etmiyorsunuz ama :'(

Çevrimdışı gülüşte

  • Uzman Üye
  • *****
  • 359
  • 202
  • 359
  • 202
15 Ara 2010 19:36:25
öğretmenim benim sınıfımda hepsi birleştiriyor mantığı kavradı. buna rağmen ben her gün bir harf vermeye hala cesaret edemiyorum karıştırırlar diye. bence acele etmeyin. çünkü d ya geçince 2 gün sonra bb var ve karıştırabiliyorlar.yine de siz bilirsiniz.
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
iyi akşamlar arkadaşlar...

bu gün s yi verdim diktede yaptırdım iyi bir gündü..yarın d yi vermeyi planlıyorum sınıfın durumuna göre..bu gün çok umutluyum hani hep yazdığım 7 tane hiç birşey okuyamayan öğrencim vardı 3 tanesini bugün okuttum ışık var gerideler ama en azından zorlanarak da olsa birleştiriyolar :)


Çevrimdışı haktanser

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 129
  • 48
  • 129
  • 48
15 Ara 2010 19:41:06
gülüşte hocam haklısınız aslında d ile b karışabilir...
yarın sınıfın durumuna bakarım onlara göre karar veririm ...her gün bir harf vermiyorum veremiyorum zaten haftada 2 harfle gidiyoruz..bu gün s de sorun olmadığı için yarın d konusunda cesaretlendim aslında:)

Çevrimdışı aysegoceri

  • Bilge Üye
  • *****
  • 3.553
  • 1.921
  • 3.553
  • 1.921
15 Ara 2010 19:42:20
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaslar neden yardım etmiyorsunuz ama :'(
buyrun ben yardımcı olayım hocam..

Çevrimdışı selcuk

  • Uzman Üye
  • *****
  • 6.271
  • 1.461
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 6.271
  • 1.461
  • 1. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 19:47:06
arkadaslar benım cocuklar okurken ıkı sessızın yanyana oldugu kelımelerde zorlanıyorlarr..attı atma etme etti gıbı
buna ne onerırsınızz aacabaa ??? at dedıkten sonra yanındakı t yı goruyorr att cocuga anlamsız gelıyorr..okuyamıyorr..ayrı ayrı oku dedıgımde at tı gıbı yanı..ozamanda dıger kelımlerdede onu uyguluyorr..ne yapmallıyım ???

Çevrimdışı aysegoceri

  • Bilge Üye
  • *****
  • 3.553
  • 1.921
  • 3.553
  • 1.921
15 Ara 2010 19:48:23
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkaslar bi sorunum var.yardımcı olursanız cok sevinirim.bir öğrencim hece yapabiliyor ama heceleri birleştirirken ya bi önceki heceyi yada sonraki heceyi unutuyor.ne yapmalıyım.lütfen yardım edin
sesleri yeniden hatırlatın öğretmenim.
ve iki sesi birleştirmeye önem verin.
hece yapabiliyor demişsiniz ama bence iyice otursun hece yapmak..yoksa onutması imkansız.bol bol hece yazdırın.
iki heceyi birleştirirken defalarca okutun.
örneğin li-la li-la li-la li-la görselleri de kullanarak öğretin.

mesela ben şöyle öğretiyordum.
-Bir gün li yolda gezerken la ile karşılaşmış.nereye gittiğini sormuş.la çiçek yoplamaya gittiğini söylemiş li ye.
-li haydi birlikte gidelim demiş ve el ele tutuşup çiçek toplama gitmişler..
ve sonra ne olmuş...li-la li-la...lila
sesleri ve heceleri verirken mutlaka öykü kullanın akıllarında çok iyi kalıyor.3 sene tecrübesi ;)
kolay gelsin :)

Çevrimdışı haktanser

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 129
  • 48
  • 129
  • 48
15 Ara 2010 19:51:15
selçuk hocam normalde attı atma gibi kelimelerde zorlanmamaları lazım...
mesela tı yı verirken ben ıt ıtı tı şeklinde açık kapalı hece yazdırıyorum..tahtada da okuma yaptırırken heceleri renkli yazıyorum yada hecelerin altını renkli çiziyorum..böylece her kelimede heceyi görmüş oluyor..daha hızlı okuyor..
ben genelde ilk kork alt gibi iki sessiz olunca sorun yaşıyorum..

Çevrimdışı gülüşte

  • Uzman Üye
  • *****
  • 359
  • 202
  • 359
  • 202
15 Ara 2010 19:55:05
bana sorsalar en çok hangi harfte zorlandın. yy ve ss. tabi şuana kadar daha ğğğ var onu nasıl yapacaz bilmiyorum.
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
gülüşte hocam haklısınız aslında d ile b karışabilir...
yarın sınıfın durumuna bakarım onlara göre karar veririm ...her gün bir harf vermiyorum veremiyorum zaten haftada 2 harfle gidiyoruz..bu gün s de sorun olmadığı için yarın d konusunda cesaretlendim aslında:)

Çevrimdışı ALATURKAAA

  • Uzman Üye
  • *****
  • 519
  • 265
  • 519
  • 265
15 Ara 2010 19:57:49
Hocalarım bu hafta harfleri bitiriyorum.Okumaların gelişmesi için hangi kitapları alayım öğrencilere.Bir de düz yazı mı olmalı eğik le yazısı mı kitaplar..

Çevrimdışı yakamoz33

  • Uzman Üye
  • *****
  • 288
  • 1.174
  • 288
  • 1.174
15 Ara 2010 20:05:14
iyi akşamlar zümrelerim, b sesini zor çıkardılar ama okumaya ve yazmaya başlayınca sorun kalmadı.Dün küçük b ile küçük k karıştırılıyordu bugün öyle bir sorunda kalmadı.bir kişi hariç sorun yok.O bir kişide dün iki ses gerideydi yazıp okuyordu. bugün hiç birşey bilmiyordu sanki onunla neyapsam bilmiyorum. ???

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK