İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı muallim_24

  • Aktif Üye
  • **
  • 41
  • 27
  • 41
  • 27
14 Ara 2010 22:46:08
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
ben Adana'nın  kenar bir mahallesinde 1.sınıf okutuyorum.Sınıfım 56 kişi ve şu ana kadar 24 öğrencim okuma-yazmaya geçti.29 harfi okuyup, dikte çalışmasında yazıyorlar.yılbaşına kadar  bu sayı 35 'i bulacak ,dönem sonuna kadar da 45'i bulacak.Ama maalesef 11 öğrencim umutsuz vaka ne yapacağım bilemiyorum.Bugün b 'yi verdim sınıfa
Maaşallah gayet iyisin,tebrik ederim.Onları da diğerleri arkalarından sürükler,56 öğrenci dile kolay.Bşaşarılarının devamını dilerim

Çevrimdışı leventoz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 708
  • 866
  • 708
  • 866
14 Ara 2010 22:50:39
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

Hocam bence s harfini yılan sesine benzetin hemşirenin sus ifadesini öğretmeyip onu şşşş sesine saklayın derim :)

Çevrimdışı muallim_24

  • Aktif Üye
  • **
  • 41
  • 27
  • 41
  • 27
14 Ara 2010 22:53:25
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
ya arkadaşlar benim sınıf su çiçeği çıkarmaya başladı bende su çiçeği olmadım inşş bana da bulaşmamıştır bulaşmaz
çocukken çıkarmadınız mı? :) İnşaallah bişey olmaz.

Çevrimdışı mgisk

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 86
  • 30
  • 86
  • 30
14 Ara 2010 22:55:30
arkadaşlar son iki ders ve ardından eve gelince 2-3 saat kendime gelemiyorum...14 öğrenciyim 'm' sesine geçecek ama diktede ve okumada sorunları var kalan 12 öğrencim 'e' yazmaya başladılar sonunda 15 gün oldu çünkü onlar gelelli...Türkçe anlaşamadığımızdan çok sorun yaşıyorum,bu sene tükendim gerçekten:(((( var mı buna yakın durumda olan öğretmenlerimiz

Çevrimdışı ayten42

  • Aktif Üye
  • **
  • 46
  • 15
  • 46
  • 15
14 Ara 2010 23:01:01
yok hocam çıkarmamışım ya da annem hatırlamıyor umarım hatırlamıyordur çıkardığımı:)

Çevrimdışı ayten42

  • Aktif Üye
  • **
  • 46
  • 15
  • 46
  • 15
14 Ara 2010 23:05:34
mgisk hocam çok normal hatta koşullara göre çok ii. türkçe konuşmanıza gerek yok. beden dilinizi çok kullanın, tahtayı bol bol kullanın. bol bol dikte çalışması yapın harfleri hiç acele etöeyin harfleri mart ayında biteceğini bilseniz bile acele etmeyin. ve en önemlisi çok sabırlı olun. kolay gelsin

Çevrimdışı mgisk

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 86
  • 30
  • 86
  • 30
14 Ara 2010 23:09:04
ayten hocam dediğiniz gibi 'sabır' olmasa zaten işimizi yapamayız , çok teşekkür ederim...

Çevrimdışı fmerve

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.128
  • 7.189
  • 5.128
  • 7.189
14 Ara 2010 23:13:09
ben hergun stres ıcınde yasıyorum hala ne yapacagım konusunda karasızım, 13 öğrencim var 5 tanesı uzun kelıme de olsa okuyor hiç görmedıgımız harfın adını soyledıgımde o harfle ılgılı kelımelerıde okuyorlar ama hece falan yok cogu zaman harf ekleyerek okuyorlar bazen arada hce okuyor ne yapmalıyım bılmıyorum ben tahtada hece seklıne gosterıyorum ama onlar oyle okuyor sımdı bunlar mantıgı kapmıs sayılıyormu napmalyım lutfen yardım

Çevrimdışı muallim_24

  • Aktif Üye
  • **
  • 41
  • 27
  • 41
  • 27
14 Ara 2010 23:16:26
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar son iki ders ve ardından eve gelince 2-3 saat kendime gelemiyorum...14 öğrenciyim 'm' sesine geçecek ama diktede ve okumada sorunları var kalan 12 öğrencim 'e' yazmaya başladılar sonunda 15 gün oldu çünkü onlar gelelli...Türkçe anlaşamadığımızdan çok sorun yaşıyorum,bu sene tükendim gerçekten:(((( var mı buna yakın durumda olan öğretmenlerimiz
Türkçeyi iyi bilen öğrencilerden yararlanın,Sınıf içi uygulamalarda çocuğun yakın çevresindeki eşyaların Türkçe isimlerini öğretmekle işe başlanabilir.Yürütülecek okuma-yazma programı bu faaliyetlerle desteklendiği takdirde zaman içerisinde öğrencilerde kulak dolgunluğu oluşabilir ve görsel/işitsel uyaranlar eşliğinde birinci dönemin sonunu kadar okuma yazma faaliyetleri hedeflenen düzeye ulaştırılabilir.aile ziyarteleri yapılabilir.Köy imamı ile irtibat kurulabilir.Ama her şeyden önce iyi bir planlama yapılması gereklidir.

Çevrimdışı mgisk

  • Çalışkan Üye
  • ***
  • 86
  • 30
  • 86
  • 30
14 Ara 2010 23:21:32
muallim hocam bu köydeki 4.senem ve 2.defa 1.sınıfları okutuyorum.türkçe öğrenmeleri için elimden geleni yapıyorum zaten dere tepe demeden her öğrencinin evine tek tek gittim.çocuk 7 yasında ve tek bir kelime türkçe konuşulmamış evinde.ona zaman ayırmak ta zor.çünkü en erken gelenler ekim 15 diğerleri de kasım sonu ve aralık başında geldiler ....

Çevrimdışı muallim_24

  • Aktif Üye
  • **
  • 41
  • 27
  • 41
  • 27
14 Ara 2010 23:23:08
1.2.ve 3.grup seslerle ilgili meb okuma metinleri ,projeksiyon kullanan arkadaşlarımıza ve bu metinleri indirmek isteyen arkadaşlarımıza faydalı olabilir.ben indirdim burayada göndermek istedim ama pdf dosyası olduğu için site izin vermedi buda ilginç,ben adresi vereyim yararlanmak isteyen arkadaşlarımız bakabilir,indirebilir. [linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

Çevrimdışı muallim_24

  • Aktif Üye
  • **
  • 41
  • 27
  • 41
  • 27
14 Ara 2010 23:28:26
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
ayten hocam dediğiniz gibi 'sabır' olmasa zaten işimizi yapamayız , çok teşekkür ederim...
   Aslında sizin için en güzeli çözümleme metodu ama o da kullanılmıyor.artık ses temelli cümle yöntemi biliyorsunuz.Bir sürü döküman al,fotokopi yap,masraf üstüne masraf bu sistem,artı stres,çözümleme metodunda da şehir okulları aralık gibi ses veriyordu,ocak sonu öğrenci geçmiş oluyordu okumaya.eşyaların yerleri değişti,başka bir şey yok,bu sistem kadar insanı strese sokan bir sistem var mıdır?Stres olmayan var mı?...

Çevrimdışı pirpir42

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 449
  • 493
  • Müdür Yetkili
  • 449
  • 493
  • Müdür Yetkili
14 Ara 2010 23:29:11
arkadaslar profile nasıl foto ekleniyo

Çevrimdışı fmerve

  • Bilge Üye
  • *****
  • 5.128
  • 7.189
  • 5.128
  • 7.189
14 Ara 2010 23:32:17
kımseden cevap alamadım uyuyamam stresten :(

Çevrimdışı muallim_24

  • Aktif Üye
  • **
  • 41
  • 27
  • 41
  • 27
14 Ara 2010 23:33:00
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
muallim hocam bu köydeki 4.senem ve 2.defa 1.sınıfları okutuyorum.türkçe öğrenmeleri için elimden geleni yapıyorum zaten dere tepe demeden her öğrencinin evine tek tek gittim.çocuk 7 yasında ve tek bir kelime türkçe konuşulmamış evinde.ona zaman ayırmak ta zor.çünkü en erken gelenler ekim 15 diğerleri de kasım sonu ve aralık başında geldiler ....
daha önceki senelerde nasıl uygulama yapıyordunuz?bu konuda köye halk eğitim destekli okuma yazma öğretimi verilebilir mi,ebeveynler için?

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK