İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
15 Ara 2010 20:16:49
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaslar neden yardım etmiyorsunuz ama :'(
Konu belirtirseniz birçok arkadaşımız yardımcı olur öğretmenim :)

[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaslar benım cocuklar okurken ıkı sessızın yanyana oldugu kelımelerde zorlanıyorlarr..attı atma etme etti gıbı
buna ne onerırsınızz aacabaa ??? at dedıkten sonra yanındakı t yı goruyorr att cocuga anlamsız gelıyorr..okuyamıyorr..ayrı ayrı oku dedıgımde at tı gıbı yanı..ozamanda dıger kelımlerdede onu uyguluyorr..ne yapmallıyım ???

Öncelikle serii ve doğru okumanın zamanla gerçekleşeceğini belirteyim öğretmenim.

Bunun dışında belirttiğiniz sıkıntıyı birkaç kısa metinle; etti, attı, itti, iletti v.b kelimelerin kullanıldığı kısa cümleler içinde çözmeniz mümkün.

Örnek: Metinde şuna benzer cümleler olabilir;
            Sema ninene ilet.
            Ninene mektup (çizimle) ilet.
            Sema mektup iletti.

Tek tek cümleler içinde, bu kelimeleri klişe halinde kullananbilirsiniz. (verilmeyen sesin kullanılacağı cümlelerde çizim-resimler de kullanılabilir)
             Ali (çizimle) mektup ilet.
            Tuna (çizimle) mektup ilet.
            İrem (çizimle) mektup ilet.
            
            Tamer top at.
            Tamer top attı.
            Tamer ona topu attı.

            Tuna araba it.
            Tuna araba itti.
            
            Metin araba itti.
            Emre araba itti.
            ..........................v.b kalıp cümleler kullanabilirsiniz öğretmenim.

Bu şekilde hem tekrar, hem de bu tür kelimelerin kavranmasını kolaylaştırırsınız.

Kolay gelsin, iyi çalışmalar..

Çevrimdışı NİL35

  • Yönetim Ekibi
  • *****
  • 11.018
  • 107.137
  • 11.018
  • 107.137
15 Ara 2010 20:18:52
Bakıyorum çalışkan birler metinlere geçmiş,
çogu da okumaya :)

Tebrikler 1. sınıf ögretmenlerim,
size yakında, okuma bayramı hazırlıkları
sayfası da açarız :)

Çevrimdışı drnz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 434
  • 528
  • 434
  • 528
15 Ara 2010 20:28:59
arkadaşlar benim 5 öğrencim var diğer seslerinde olduğu kelimeleri heceleyeek de olsa okuyorlar fakat diğerleinin arasında brleştirme mantığını kavramış olanda var hiç umut vaat etmeyenlerde..benim sormak istediğim birkaç öğrencim var heceleri tanıyor fakat birleştiremiyor...mesela  nane kelimesini na ne ayrı olarak okuyor fakat birleştir deyince nane diyemiyor...bu durumda ne yapmalıyım???????

Çevrimdışı eml48

  • Bilge Meclis Üyesi
  • *****
  • 6.753
  • 25.455
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 6.753
  • 25.455
  • 1. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 20:35:37
benimde heceleri birleştiremeyen öğrencim vardı.çocuk sürekli ilk heceyi unuturdu.birgün bir baktım birleştiriyor artık..gene geri sınıf seviyesinden ama ilerleme oluyor yani yavaşta olsa.

ben b sesini verdikten sonra bir kargaşadır aldı yürüdü:( baba yazıyorum dada diyenler var,dede yazıyorum bebe diyen var.n ve m sesinde de yaşadığımız gibi bu da sıkıntı oluşturacak sanırım :(

Çevrimdışı tatar

  • Uzman Üye
  • *****
  • 1.245
  • 1.896
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 1.245
  • 1.896
  • 4. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 20:38:18
ssssssssssssss ne zor geldi çocuklarıma, 3 gündür yazımıyla uğraşıyoruz vallahi. daha bugün oturdu bir türlü beceremediler. geçen bir arkadaş sss'ın yazımının ne kadar saçma olduğunu düşündüm demişti ben de öyle düşünüyorum artık.

Çevrimdışı gülüşte

  • Uzman Üye
  • *****
  • 359
  • 202
  • 359
  • 202
15 Ara 2010 20:42:39
eveett:) ne zaman yapılıyor okuma bayramı genelde?tüm sınıf okumaya geçince mi yoksa  okul kapanmaya yakın mı?
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bakıyorum çalışkan birler metinlere geçmiş,
çogu da okumaya :)

Tebrikler 1. sınıf ögretmenlerim,
size yakında, okuma bayramı hazırlıkları
sayfası da açarız :)

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
15 Ara 2010 20:46:32
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
şu işe de bi el atsanız hocalarım

Öğretmenim bahsettiğiniz öğrenci elatta iyi, yarı ezber görünüyorsa, büyük bir ihtimalle sonraki seslerde bir bocalama yaşamış, gerekli tekrarı yeterince görmemiş olabilir ve ses-hece birleştirme mantığını da bir ölçüde unutmuş gibi...

*Geldiğiniz seslere kadar, kısa bir ölçme yapıp (seslerin adını, nasıl söylendiğini, basit hece ve kelimeler içinde hem hangi sesin, hem de ses-hece birleştirmede ne kadar sıkıntısı var anlayabilirsiniz)

*Kavramadığı sesleri kısa yoldan öğreneceği birkaç aktif çalışma,

*Birleştirme mantığını yeniden işletmesi için, birkaç hece oluşturma çalışması yardımcı olabilir öğretmenim.

*Ayrıca üst sınıf öğrencilerinden (uzun teneffüslerde birkaç dk için, yada kısa öz çalışma verip velisinden, bu konuda yardım da alabilirsiiniz.

Kolay gelsin, iyi çalışmalar..

Çevrimdışı wanted1

  • Üyeliği İptal Edildi
  • 3.442
  • 3.859
  • 3.442
  • 3.859
15 Ara 2010 20:48:09
sesleri tanıyan öğrenci er-geç okumaya geçer hocam..

Çevrimdışı *HAYAT*

  • Uzman Üye
  • *****
  • 3.172
  • 3.277
  • 3.172
  • 3.277
15 Ara 2010 20:48:36
valla ben de bunaldım artık...offf offff...böyle alıklaşıyorlar yya... ya diyorum bunlar birde akıllıları:S:S puffff...
çiş sıkıntısından bıktım birde..göndr gönder 1 tanesinde gönderme onda da altına yapsın:(( ertesi gün annesi gelsin göndermemişsinizz altına yapmış desin :@   offf..

ben çok sıkılıyorum..1.sınıfın eğlencesine varamıyoruz biz..hep ders ders...birsürü eğlence aktivite oyun uygulayamıyorum bile..ii olmöayanlar yüzünden...siz  nasıl yapıyorsunuz?

Çevrimdışı NİL35

  • Yönetim Ekibi
  • *****
  • 11.018
  • 107.137
  • 11.018
  • 107.137
15 Ara 2010 20:50:30
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
eveett:) ne zaman yapılıyor okuma bayramı genelde?tüm sınıf okumaya geçince mi yoksa  okul kapanmaya yakın mı?
gülüşte ögretmenim,
okuma bayramını ben mayıs ayında yaparım
 hem de veda töreni gibi hazırlanırız,
bazı arkadaşlar tüm çocuklar okumaya geçer geçmez yaparlar,
siz bilirsiniz,zorunlulugu da yok,biliyorsunuz,
sadece farklı bir etkinlik.
Başarılar ögretmenim.

Çevrimdışı yelizece

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 175
  • 46
  • 175
  • 46
15 Ara 2010 20:50:58
yarın yerli malı kutluyorum birazda dinlenelim

Çevrimdışı *HAYAT*

  • Uzman Üye
  • *****
  • 3.172
  • 3.277
  • 3.172
  • 3.277
15 Ara 2010 20:51:24
çok gıcık bir ses..yıllardır derim..büyük s gibi olsaya küçüğüde..ben bile yazmıyorum ve hep eski s yani büyüğün küçüğü gibi yazıyorum çoğunlukla(defterlerine değil tabii kii) kendimle ilgili olanlara:D:D

biz de epey uğraşmıştık öğretmenim
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
ssssssssssssss ne zor geldi çocuklarıma, 3 gündür yazımıyla uğraşıyoruz vallahi. daha bugün oturdu bir türlü beceremediler. geçen bir arkadaş sss'ın yazımının ne kadar saçma olduğunu düşündüm demişti ben de öyle düşünüyorum artık.

Çevrimdışı ALATURKAAA

  • Uzman Üye
  • *****
  • 519
  • 265
  • 519
  • 265
15 Ara 2010 20:53:06
Hocalarım bu hafta harfleri bitiriyorum.Okumaların gelişmesi için hangi kitapları alayım öğrencilere.Bir de düz yazı mı olmalı eğik le yazısı mı kitaplar..

Çevrimdışı konuk35

  • Bilge Üye
  • *****
  • 1.346
  • 2.800
  • 1.346
  • 2.800
15 Ara 2010 20:53:29
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Bakıyorum çalışkan birler metinlere geçmiş,
çogu da okumaya :)

Tebrikler 1. sınıf ögretmenlerim,
size yakında, okuma bayramı hazırlıkları
sayfası da açarız :)

Teşekkürler NİL35 öğretmenim, henüz tam okur-yazar değiliz ama oluucaz yakında inşallah. Hızımız şimdilik kaplumbağa adımlarına yakın :D

Çevrimdışı drnz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 434
  • 528
  • 434
  • 528
15 Ara 2010 20:53:40
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocalarım bu hafta harfleri bitiriyorum.Okumaların gelişmesi için hangi kitapları alayım öğrencilere.Bir de düz yazı mı olmalı eğik le yazısı mı kitaplar..
gözünüz aydın öğretmenim..darısı bize inşallah..her ne kadar çoooook uzak görünsede:(((

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK