İlkokuma Yazma Günlüğü

Çevrimdışı ayyy.e

  • Üye
  • *
  • 28
  • 7
  • 28
  • 7
15 Ara 2010 20:56:16
öğretmenlerim yavaş lütfen yaa..harfler bitmiş nasıl, ne ara? helal olsun doğrusu...
 ben k sesindeyim nasıl vermeliyim?

Çevrimdışı ALATURKAAA

  • Uzman Üye
  • *****
  • 519
  • 265
  • 519
  • 265
15 Ara 2010 20:56:45
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
gözünüz aydın öğretmenim..darısı bize inşallah..her ne kadar çoooook uzak görünsede:(((

İnşallah öğretmenim.Ama bundan sonra nasıl bir yol izlemeliyim.Hangi tür kitap okutmalıyım..

Çevrimdışı *HAYAT*

  • Uzman Üye
  • *****
  • 3.172
  • 3.277
  • 3.172
  • 3.277
15 Ara 2010 20:57:10
şöyle oyunla hikayeyle öğretenlere hayranım..ben bunu yapamıyorum:S:S :(((
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
sesleri yeniden hatırlatın öğretmenim.
ve iki sesi birleştirmeye önem verin.
hece yapabiliyor demişsiniz ama bence iyice otursun hece yapmak..yoksa onutması imkansız.bol bol hece yazdırın.
iki heceyi birleştirirken defalarca okutun.
örneğin li-la li-la li-la li-la görselleri de kullanarak öğretin.

mesela ben şöyle öğretiyordum.
-Bir gün li yolda gezerken la ile karşılaşmış.nereye gittiğini sormuş.la çiçek yoplamaya gittiğini söylemiş li ye.
-li haydi birlikte gidelim demiş ve el ele tutuşup çiçek toplama gitmişler..
ve sonra ne olmuş...li-la li-la...lila
sesleri ve heceleri verirken mutlaka öykü kullanın akıllarında çok iyi kalıyor.3 sene tecrübesi ;)
kolay gelsin :)

Çevrimdışı linne

  • Aktif Üye
  • **
  • 26
  • 40
  • 26
  • 40
15 Ara 2010 20:57:52
Matematik defteri kullanan arkadaşlar; sayıları kaç kareye yazdırıyorsunuz?

Çevrimdışı özlemin

  • Uzman Üye
  • *****
  • 2.454
  • 3.988
  • 4. Sınıf Öğretmeni
  • 2.454
  • 3.988
  • 4. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 20:58:09
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
arkadaşlar son iki ders ve ardından eve gelince 2-3 saat kendime gelemiyorum...14 öğrenciyim 'm' sesine geçecek ama diktede ve okumada sorunları var kalan 12 öğrencim 'e' yazmaya başladılar sonunda 15 gün oldu çünkü onlar gelelli...Türkçe anlaşamadığımızdan çok sorun yaşıyorum,bu sene tükendim gerçekten:(((( var mı buna yakın durumda olan öğretmenlerimiz


4 ay olacak dil problemini aşamadığım öğrencilerim var.  k sesine geçicez cuma günü ama çalışmıyorlar ve ben sabrımı korumakta zorlanıyorum bazen.bakalım ne olacak sesim gidiyo hala konuşamıyorum.mantığı hala kavrayamadılar defalarca tekrar yapmamıza rağmen anlamıyorlar :(((

Çevrimdışı drnz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 434
  • 528
  • 434
  • 528
15 Ara 2010 20:58:17
bu arada geride olan yani hala elat grubunda olan öğrenciler için nasıl bir çalışma yapmalıyım..onlar hala mantığı kavramadı...bu durm da canımı çooook sıkıyor..onlar için ne yapabilirim????
   tenefüsler 5 dk yeterince zaman ayıramıyorum..derste ilgleneyim desem diğerleri iin disiplin sorunu ortaya çıkıyor..hemen yanıma geliyorlar..evde zaten ilgilenen yok...ne önerirsiniz???şimdiden cevaplayan arkadaşlarıma teşekkür ederim

Çevrimdışı drnz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 434
  • 528
  • 434
  • 528
15 Ara 2010 20:59:32
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Matematik defteri kullanan arkadaşlar; sayıları kaç kareye yazdırıyorsunuz?
ben 2 kareye yazdırdım....

Çevrimdışı nazgulum

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 385
  • 1.183
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 385
  • 1.183
  • 1. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 20:59:48
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocalarım bu hafta harfleri bitiriyorum.Okumaların gelişmesi için hangi kitapları alayım öğrencilere.Bir de düz yazı mı olmalı eğik le yazısı mı kitaplar..
Hocam düz yazılı da olsun, eğik yazılı da bence. Birinci sınıf düzeyindeki hikaye kitaplarından aldırın. Ben geçen sene 1. sınıf okuturken, 1. sınıf ve 2. sınıf seviyesinde kitaplar almıştım. İyi olanlara 2. sınıf  hikaye kitaplarından veriyordum. Sonra fark ettim ki sıkılıyorlar. O nedenle, resimli kitaplardan okuma onlara daha eğlenceli geliyor .
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Matematik defteri kullanan arkadaşlar; sayıları kaç kareye yazdırıyorsunuz?
İki kareye yazdırıyorum. Ama bazı öğrenciler 2 kareye yazamıyor. Onlara da 1 kareye yazdırıyorum.

Çevrimdışı yakamoz33

  • Uzman Üye
  • *****
  • 288
  • 1.174
  • 288
  • 1.174
15 Ara 2010 21:00:11
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
yarın yerli malı kutluyorum birazda dinlenelim
 Biz bugün yaptık , gerçekten güzel ve eğlenceli oldu.Gerçekten farklı oldu, çocuklarda biraz rahatladır ve mutlu oldular. ;)

Çevrimdışı ayyy.e

  • Üye
  • *
  • 28
  • 7
  • 28
  • 7
15 Ara 2010 21:03:37
k sesini veren arkadaşlar,neler yaptınız?

Çevrimdışı drnz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 434
  • 528
  • 434
  • 528
15 Ara 2010 21:04:09
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
İnşallah öğretmenim.Ama bundan sonra nasıl bir yol izlemeliyim.Hangi tür kitap okutmalıyım..
bence önce okuması kolay ve kısa eğlenceli onları sıkmayan bilmece tekerleme şiir gibi metinler okusunlar daha sonra hikaye kitapları okutursunuz(resimli kitaplar)

Çevrimdışı ALATURKAAA

  • Uzman Üye
  • *****
  • 519
  • 265
  • 519
  • 265
15 Ara 2010 21:04:24
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
Hocam düz yazılı da olsun, eğik yazılı da bence. Birinci sınıf düzeyindeki hikaye kitaplarından aldırın. Ben geçen sene 1. sınıf okuturken, 1. sınıf ve 2. sınıf seviyesinde kitaplar almıştım. İyi olanlara 2. sınıf  hikaye kitaplarından veriyordum. Sonra fark ettim ki sıkılıyorlar. O nedenle, resimli kitaplardan okuma onlara daha eğlenceli geliyor .İki kareye yazdırıyorum. Ama bazı öğrenciler 2 kareye yazamıyor. Onlara da 1 kareye yazdırıyorum.


Teşekkürler hocam.Bir süre 1. sınıf düzeyine uygun kitaplar okutayım ben.Hem hızlansınlar.Dönem sonuna kadar böyle giderim zaten..

Çevrimdışı ALATURKAAA

  • Uzman Üye
  • *****
  • 519
  • 265
  • 519
  • 265
15 Ara 2010 21:05:19
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
bence önce okuması kolay ve kısa eğlenceli onları sıkmayan bilmece tekerleme şiir gibi metinler okusunlar daha sonra hikaye kitapları okutursunuz(resimli kitaplar)


Teşekkürler hocam..Dediklerinizi uygulayacam..

Çevrimdışı drnz

  • Uzman Üye
  • *****
  • 434
  • 528
  • 434
  • 528
15 Ara 2010 21:09:31
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]

Teşekkürler hocam..Dediklerinizi uygulayacam..
ne yaptım ki öğretmeenim ..sadece fikir verdim:))))iyi çalışmalar..

Çevrimdışı nazgulum

  • Tecrübeli Üye
  • ****
  • 385
  • 1.183
  • 1. Sınıf Öğretmeni
  • 385
  • 1.183
  • 1. Sınıf Öğretmeni
15 Ara 2010 21:11:03
[linkler sadece üyelerimize görünmektedir.]
bu arada geride olan yani hala elat grubunda olan öğrenciler için nasıl bir çalışma yapmalıyım..onlar hala mantığı kavramadı...bu durm da canımı çooook sıkıyor..onlar için ne yapabilirim????
   tenefüsler 5 dk yeterince zaman ayıramıyorum..derste ilgleneyim desem diğerleri iin disiplin sorunu ortaya çıkıyor..hemen yanıma geliyorlar..evde zaten ilgilenen yok...ne önerirsiniz???şimdiden cevaplayan arkadaşlarıma teşekkür ederim

Hocam geride kalan öğrencilerimle ben daha çok hece çalışıyorum. Setlerin bize verdiği harfleri çıkarıyorum. Sesleri okuttuktan sonra, sesli harfin yanına sessizleri koyup okutuyorum. Sonra da önce sessiz sonra sesli, baştaki heceyi sabit tutup sonuna bir sessiz ekleyip 3 heceli yapıyoruz. Kartlarla çalışınca daha eğlenceli geliyor onlara. Bazen de onlardan kartları kullanıp hece yapmalarını istiyorum. Derste çok ilgilenemiyorum. Sadece onlar için her gün ilk ders heceleri okutuyorum. Gerideki öğrencilerle ya çıkışta ya da öğle arasında çalışıyorum.

 


Egitimhane.Com ©2006-2023 KVKK